Let me share the story of this Yong Chul Street Burger ! Your visit might not only be able to help the owner to restart his business, hopefully, he will be able to set up the scholarship fund for the students again one day in future ~~
Hamburgers served in major fast food restaurants are usually mass-produced in factories and frozen for delivery to the site. But, Young Chul Street Burger is 100% hand made, fresh and good quality of vegetables and meat, sell it at low price as most of his customers are students, with the aim that the students will be able to enjoy nutritious meal ~~
Please click for the video on Facebook :
https://www.facebook.com/subusunews/videos/1358717914143312/?video_source=pages_finch_main_video&theater
亲爱的朋友们,当您莅临韩国的时候,您是否乐于到访 Young Chul Street Burger ?它位于离 6 号线,안암역/Anam Station/安岩站 exit 3,不远的一栋建筑物,就在 2 楼 ;与到 Iteawon 是同一条地铁站。
让我与您分享Young Chul Street Burger 的故事 ! 您的莅临,也许不但能帮助店主重振业务,更期望有朝一日,他能有机会重设奖学金给学生们 ~~
一般上,汉堡包都是在快速店出售, 而且是在工厂大量生产和将它冷冻后,送到销售店。 但,Young Chul Street Burger 的馅料全是店主亲手制作的,现做现买;采用新鲜和质地好的蔬菜和肉类, 却以低价薄利售卖给学生们, 只图学生们能尝营养丰富的一餐 ~~
请到面子书观看映像片 :
https://www.facebook.com/subusunews/videos/1358717914143312/?video_source=pages_finch_main_video&theater
[한국어]
많은 이들이 칼바람으로 마음의 추위를 견뎌야만 했던 외환위기 시절. 영철버거 사장님의 수중에는 단돈 2만 2천원이 있을 뿐이었습니다. 50만원을 빌려 용두동에서 시작했던 첫 번째 아이템은 길거리음식의 대표주자 떡볶이. 그러나 사람을 대함에 있어 한없이 따뜻했기에 처음에는 장소를 잡는 것도, 장사할 품목을 고르는 것도 쉽지 않아 한동안 지속되는 적자에 쓰라린 한 잔을 삼켜야만 했습니다.
낙담치 않고 다양한 시도를 하던 중, 장사를 하며 알게 된 지인으로부터 긴 빵 사이에 풍부한 재료를 넣은 ‘스트리트버거’에 대한 이야기를 듣게 되었습니다. 외대 앞 이문동 골목에 자리를 잡고 시작한 버거장사. 신선한 아이템에 시작부터 반응이 좋았고 금새 단골이 생겨 한 외대 재학생이 ‘영철 스트리트버거’라는 이름을 지어주기도 하였습니다. 그러나 주변의 견제 등 여러 가지 어려움으로 2000년 초가을, 안암동 고려대학교 앞으로 오게 되었습니다. 상생을 추구하는 안암지역 상인들과의 원만한 교류는 사업에 대한 안정으로 이어졌고, 힘을 얻어 2001년 당시 비디오 가게 겸 택배 대리점을 하던 ‘트윈스’라는 가게 앞에 본격적으로 자리를 잡고 장사를 시작하게 되었습니다. 즉, 지금의 영철버거가 있게 된 초석을 다질 수 있게 된 것이지요.
우여곡절 끝에 번뜩이는 아이디어로 탄생한 영철버거. 과연 영철버거는 어떻게 많은 이들의 사랑을 받게 되었을까요? 다음 편을 기대해주세요!
[English]
During “IMF era” most people suffered from the blaze of economic crisis, and at that time Young Chul Lee, owner of Young Chul Burger, had only \22,000. It was Ttukbokki, well-renowned street food in Korea, which was his first item to sell in Yongdu-dong with \500,000 borrowed from his relative. Since he was endlessly warm-hearted toward others, however, it was really hard to find where and what to sell, which made him drink a bitter cup with continuing deficit.
But he wasn't depressed and kept trying again and again. One day he heard about 'street burger', made with a long bread filled with abundant stuffing, from an acquaintance he met from his work. "Burger Selling Begins" at Imun-Dong street, in front of HUFS. Customer's response to this 'fresh' item was quite good, and he soon had frequent patrons, one of which from HUFS names his burger 'Young Chul Street Burger.' But due to a number of troubles including nearby disturbance from competitors, he moved to Anam-dong, in front of Korea University, in early Autumn, 2000. The harmonious interaction with shopkeepers in Anam led to the stability of his business, which cheered him to start a full-scale business in 2001, in front of a store called 'Twins', a videotape-lending store and a shipping agency. That is, it was the milestone of Young Chul Burger.
So Not until those so many ups and downs did the bright idea come to give birth to Young Chul Burger. Then how do you think Young Chul Burger could be so famous and beloved? Stay tune for the next story!
[中文]
当年,在金融危机的冲击下,Young Chul Burger 创业者的手头上,仅有区区的韩币两万元。在获得贷款韩币 50万后,在街边开始贩卖小食的生意,主要是炒年糕生意。
失败了,并不气馁,曾不断的做多种尝试。 在某知人的建议下, 开始尝试在长面包内,夹了丰富的内陷,成了“直形汉堡包Young Chul Street Burger。
在韩国外国语大学钱的小巷,开始经营汉堡包的生意。初期, 学生们对这长形汉堡包深感好奇,还为它取了个外号 “Young Chul 直形汉堡包 ” 但, 可惜受到外来的
种种因素, 在 2000 年初, 结束了营业而搬迁到高丽大学附近。
在街边小巷的小店, 何以能广受大家的青睬 ? 请继续阅读下一篇。
[日本語]
多くの人々がひどい寒風で心の寒さを耐えなければならなかった通話危機時代。 ヨンチョルバーガー(YoungChul Burger)社長の手元にはただ2万2千ウォンしかありませんでした。 50万ウォンを借り、 Youngdu-dong(ヨンドゥドン)で始めた一番目のアイテムは屋台の食べ物の代表であるトッポキ。 しかし人を対するにおいてあまりにも善良だっため初めには場所を取ることも、商売する品目を選ぶことも易しいことはなにもなく、しばらく持続する赤字につらい毎日の連続でありました。
気を落とすことなく、いろいろな挑戦をつついていたところ、商売をしながら分かるようになった知合いから長いパンの間に豊かな材料を入れた ‘ストリートバーガー’に関する話をきくようになりました。 韓国外国語大学の前で始めたバーガー商売。 クリエイティブなアイテムに開始から反応が良く、行き付けさんもできるようになり、ある大学生は ‘ヨンチョルストリートバーガー’という名前をつけてくれたりしました。 しかし回りの牽制などのいろいろな事情で2000年初秋、Anam-dong(アンアムドン)の高麗(コリョ)大学の前に移るようになりました。 共存を追い求めるアンアムの商人と作ったよい関係は事業の安定につながることができました。2001年、当時ビデオ店かたがた宅配代理店だった‘Twins(ツインス)’という店の前に本格的に商売を始めるようになりました。 この小さなスタートが今のヨンチョルバーガーの礎になりました。
このようにいろいろな苦労のあげく閃かすアイディアで誕生したヨンチョルバーガー。 果してヨンチョルバーガーはどのように多い人々からの興味を集めるようになったんでしょうか。次の話をお楽しみください!
このようにいろいろな苦労のあげく閃かすアイディアで誕生したヨンチョルバーガー。 果してヨンチョルバーガーはどのように多い人々からの興味を集めるようになったんでしょうか。次の話をお楽しみください!
(The sources are from the Young Chul Street Burger homepage)
한국어]
“배우는 것이 좋아. 버거를 팔면서 학생들을 포함한 손님들 이야기를 들으면 내가 배우는 기분이 들어. 나는 그게 너무 좋아.”
아마 영철버거를 이용하면서 사장님을 만나본 이라면 음성지원이 되는 듯한 위 문장에 절로 미소가 지어지지 않았을까 하는 생각이 듭니다. 찾아오는 학생들에게 서비스를 제공하고, 장사가 끝나고 나면 혹시 버거 포장지가 길에 버려지지 않았을까 하는 마음에 길을 돌며 봉지를 줍는 등 고객과 지역 주민들 모두의 마음을 얻고자 노력했습니다. 손수 만든 버거로 끼니를 해결하고, 튀기지 않은 신선한 재료사용으로 버거에 대한 신뢰도 얻게 되었지요. 그러던 중, 2002년 월드컵 당시 대한민국이 승전보를 울릴 때 마다 영철버거를 무료로 제공하면서 영철버거를 찾는 학생들이 나날이 늘어갔습니다.
따스함은 본디 그 온기가 반드시 퍼지게 되는 것이지요. 이러한 상황을 알고 있던 고려대학교 학생기자와의 인터뷰를 시작으로 경향신문, MBC, KBS 등 주요 언론 매체에서 영철버거의 이야기를 알리기 시작했습니다. 인지도가 올라가니 가맹점 문의가 들어오기 시작했고, 노점상이 아닌 건물에 입점하여 제대로 된 가게가 생기게 되었지요. 학생들의 도움으로 간판을 달고, 로고와 복장을 만들며 뿌듯했던 그 순간을 어찌 잊을 수 있을까요?
버스를 기다리고, 늦게까지 과제를 하며, 축제를 즐기고 있을 때에도 인근 학교 학생들의 손에는 영철버거가 들려 있었습니다. 덕분에 빠른 성장궤도에 오르게 되었으며, 자서전 발간, 출강, 가맹점 수의 증가 등 당찬 한 걸음 한 걸음을 내딛게 되었습니다. 이에 보답을 하고자 2004년부터 ‘영철 street 버거 장학금’이라는 이름으로 매년 형편이 어려운 학생들을 위해 2천만원의 장학금을 전달하며 미력하게나마 도움을 줄 수 있다는 기쁨에 뿌듯해하였지요.
그러나 장밋빛 현황도 잠시, 영철버거에게도 위기가 찾아오게 됩니다. 영철버거에게는 어떠한 위기가 찾아왔던 것일까요?
[English]
"Learning is my favorite. I feel like I learn something when I listen to the customers, including students, selling my burgers. It really makes me so happy."
Anyone who has visited Young Chul Burger and met Mr.Lee would smile at the saying above, feeling as if he or she listened to it lively. He often offered students his burgers for free and searched for the wrappings on the road after work hour worrying if any of his customers had tossed them, which all were to attain trust among the customers and local people. He gained trust by eating his own burger as a meal and using fresh, non-fried ingredients. Then during 2002 World Cup, he offered his burgers for free everytime Korean soccer team achieved victory, which made more and more students of Korea University visit him.
Warmth always emits its energy. A KU student reporter who had known Mr. Lee’sstory once interviewed him, and then major media such as Kyunghyang Daily, MBC, and KBS began to report his story. As he became renowned, some people asked him for a chain store, and Mr. Lee said goodbye to street booth and said hello to his first store in a building. How could he ever forget the very moment he put the signboard and made his own logo and costume with the help of KU students?
Waiting for a bus, doing his or her projects and assignments, and even enjoying the festival the students always spent the moments with Young Chul Burger. It led to the rapid growth of Young Chul Burger, and Mr. Lee made much bigger steps like publishing his biography, giving a special lecture, raising more chain stores, etc. In return for this he founded a scholarship of \20M in 2004 called ‘Young Chul Street Burger Scholarship’ for those who were hard up for money. This made Mr. Lee happier and more joyful than ever.
But soon a crisis came to Young Chul Burger. What on Earth happened to it? Stay tune for the next story!
[中文]
“我喜欢学习。 在售卖汉堡包的同时, 我喜欢聆听顾客们的对话 ( 这包括了学生和其他顾客)。 从他们的交谈中, 我从中学习。 我非常喜欢这一点 !
为到访的学生提供最佳服务。 夜晚营业时间结束后,深恐街上留有汉堡包的包装纸,他亲自去巡察和捡起来。
不油炸内馅, 采用新鲜的材料。 在 2002年,世界杯足球赛期间,他还免费供应汉堡包给学生们, 支持韩国国家足球队, 到访的学生激增。
在获悉老板一贯的热心服务后, 高丽大学的某位学生记者, 开始采访, 这之后,MBC, KBS 等也开始报导 Young Chul Street Burger; 也有人建议增开设连锁店,
学生们也帮忙做招牌, 标志和服装, 温暖了心房。 这岂能让老板忘怀 ?
在等候巴士, 开夜车, 庆典等, 学生们手中都少不了 Young Chul Street Burger ! 托学生们的福, 业绩蒸蒸日上。 为了回馈学生们的支持, 在 2004年设立了 2 千万韩币的 Young Chul Street Burger奖学金, 协助贫困的学生。
好景不常在, Young Chul Burger 也开始面临危机 ! Young Chul Burger 是面临何种危机呢 ?
[日本語]
“学ぶことがすき。バーガーを売りながら学生たちを含んめお客様話を聞いていると私が学んでいる気がして。 私はそれが大好きだ。”
たぶんヨンチョルバーガーで社長にあったことがある方でしたら、耳にしたことのある言葉ではないでしょうか。 尋ねて来る学生たちに惜しみなくサービスを提供したり、商売が終わってからはもしバーガー梱包がごみで捨てられていないように回りのごみを拾うなどお客さんと地域住民たちの心を得ようと努力しました。 いつも自分で作ったバーガーで食事をした社長の姿や、揚げてない新鮮な材料を使用したバーガーなどが好評となり、どんどん信頼を得るようになりました。そうする間、2002年ワールドカップで韓国が勝利するたびにヨンチョルバーガーを無料で提供したことがきっかけにヨンチョルバーガーを尋ねる学生たちが毎日増えつつありました。
暖かさは回りも暖かくする力があるのでしょう。このような状況が分かっていた高麗大学の学生記者さんとのインタビューを始まりに京郷新聞、MBC, KBSなど主要マスコミでヨンチョルバーガーの話を知らせ始めました。 認知が上がることに伴って出店の問い合わせが入りはじめたりし、屋台ではなくきちんとした建物に入店できるようになりました。学生たちが手伝って看板をつけて、ロゴとユニフォームを作ったその胸のいっぱいの瞬間は、昨日のことのように今にも忘れることができないのです。
バスを待っていた時にも、遅くまで宿題をした時にも、祭りを楽しんでいた時にも学生たちの手にはヨンチョルバーガーがありました。 おかげで急激に成長するようになり、自敍伝を発刊したら、講義に出たり、出店の数も増加したりするなど順調に一歩一歩を踏み出すようになりました。 学生たちに恩を返そうと、2004年からは‘ヨンチョルストリートバーガー奨学金’という名で毎年都合の苦しい学生たちに2千万ウォンの奨学金を伝え、少しでも力になれたことが社長の最高の喜びになったようです。
バスを待っていた時にも、遅くまで宿題をした時にも、祭りを楽しんでいた時にも学生たちの手にはヨンチョルバーガーがありました。 おかげで急激に成長するようになり、自敍伝を発刊したら、講義に出たり、出店の数も増加したりするなど順調に一歩一歩を踏み出すようになりました。 学生たちに恩を返そうと、2004年からは‘ヨンチョルストリートバーガー奨学金’という名で毎年都合の苦しい学生たちに2千万ウォンの奨学金を伝え、少しでも力になれたことが社長の最高の喜びになったようです。
しかしながら良かった時間はあっという間で、ヨンチョルバーガーにも危機におかれるようになりました。ヨンチョルバーガーにはどんな危機が迫ったのでしょうか。
[
(The sources are from the Young Chul Street Burger homepage)
[한국어]
2007년까지의 영철버거는 저렴한 가격에도 신선한 재료를 제공한다는 경쟁력으로80여 개의 가맹점을 가진, 대학생들에게 친숙하면서도 성공가도를 달리고 있는 브랜드였습니다. 꾸준한 성장을 할 수 있었던 이유 중 하나는 영철버거의 메인인 ‘스트리트버거’의 가격경쟁력이었습니다. 주머니가 가벼운 대학생들의 허기를 채워주는 데에 스트리트버거는 안성맞춤이었죠. 시간이 지나도 늘 같은 가격에 맛 볼 수 있는 스트리트버거는 대학생들에겐 행복한 일이었을지 모르나, 영철버거 재정상황 악화의 주된 요인이 되었습니다. 저렴한 가격에 건강하고 맛있는 버거를 제공한다는 사장님의 신념으로, 영철버거는 물가상승과 함께 오른 주재료의 가격에도 불구하고 저렴한 가격을 고수했습니다. 가격 대비 품질을 낮추거나 건강에 좋지 않은 재료를 쓸 수도 있었으나, ‘맛있고 건강에 좋은 재료를 사용해야만 한다’는 운영철학이 뚜렷하였기에 현실과 타협할 수 없었습니다. 결국 2010년 9월 11일, 영철버거의 상징이었던 스트리트버거가 단종되는 것을 피할 수 없게 되었지요.
스트리트버거가 단종되던 그 날까지도 무료로 나눠주는 것을 마무리로 택할 정도로 좋은 재료로많은 이들에게 행복을 선사하고자 하는 사장님의 신념은 굳건했습니다.그러나 메인이었던 스트리트버거가 단종되자 영철버거를 찾는 손님들은 눈에 띄게 줄어들기 시작했습니다. 위 어려움을 이겨내고자, 학생들과 외부로부터의 컨설팅을 바탕으로 햄버거의 고급화 트랜드에 발맞춰 재료를 고급화하고 다양한 신 메뉴를 개발해나갔지만, 기존에 가난한 대학생들에게 친숙했던 이미지와 어울리지 않는 가격,무리한 프랜차이즈화의 시도 등의 이유로 어려움은 계속되었습니다.
어려운 상황 속에서도 계속해서 고대 학생들을 위한 장학금 기부를 위해 개인 신용을 담보로 대출을 받았다는 것은 이미 많은 이들에게 알려진 부분이지요. 결국 급격히 악화된 재정상황으로 2015년 7월 고대 본점은 문을 닫게 되었습니다. 그럼에도“많은 것을 잃게 되었지만 변화를 시도한 것에 대해 후회한 적은 없다.”고 말씀하시는 영철버거 사장님. 재도약을 도모하고 있는 영철버거의 ‘다음’은 무엇일까요?
[English]
By 2007 Young Chul Burger was a successful brand well-known to university students for its low price and fresh ingredients served in about 80 chain stores. The low price of its main menu ‘Young Chul Street Burger’ was the strength to keep steady growth. It was truly a grace to fulfill the hunger of university students. But then this was found out to be a double-edged sword, followed by financial crisis. It was Mr. Lee’s faith to offer a healthy, delicious burger with low price, so he didn’t raise the price although the cost of ingredients kept rising. He couldn’t compromise with benefit, which confront his own faith of ‘using healthy, delicious ingredients.’ In the end it was September 11th, 2010, when ‘Young Chul Street Burger,’ symbol of Young Chul Burger, was discontinued.
Mr. Lee’s faith to offer both good burgers and happiness was so firm that he offered his Street Burgers for free on the last day of Young Chul Street Burger. But as the Street Burger had gone, fewer customers began to visit Young Chul Burger. Although Mr. Lee made new menus upgrading the ingredients and quality of his burgers with the help of outer consultation, it was far from the original image of cheap price which the students had had in mind, and excessive chaining made the situation worse.
It is well-known that he even made a loan to keep offering scholarship despite his harsh situation, which led to the closure of Young Chul Burger in July 2015. But Mr. Lee says “I’ve never regretted challenging to change even though I’ve lost a lot.” So, what’s ‘Next’ of Young Chul Burger trying to re-takeoff? Let the story begin!
(The sources are from the Young Chul Street Burger homepage)
[中文]
至 2007 年为止, Young Chul Street Burger虽然以廉价出售, 但仍然坚持采用新鲜上等材料,让学生们受惠。
在业务的顶峰时期,共有 80 多间的连锁店, 老板依然坚持以廉价出售Young Chul Street Burger 的宗旨。 薄利, 物价高涨, Young Chul Burger 不胜苛负, 在2010年 9 月11 日终于停止出售 Young Chul Street Burger。
在高丽大学学生与外部咨询公司的建议下, 采取高级连锁店形象, 但这并不受到学生们的欢迎, 业绩不振。
在困境中求生存, Young Chul Burger 依然贷款,提供奖学金给学生们, 这是众所周知的。 在财务上却造成了雪上加霜。
Young Chul Burger 的倒闭, 也开始引起人们的视线。
[日本語]
2007年までのヨンチョルバーガーは新鮮な材料を使ったバーガーを安い値段で提供するという競争力で80ヶ所あまりの出店を持っていた、大学生に親しいお店として成長及び成功したブランドでした。 持続的な成長ができた理由の中で一つはヨンチョルバーガーのメインである ‘ストリートバーガー’の価格競争力でした。 お金のない大学生にストリートバーガーはぴったりの食べ物でした。 時間が経ってもいつも同じな値段で味わうことができるストリートバーガーは大学生には良かったことでしたが、ヨンチョルバーガー財政状況悪化の主な要因になりました。 安い値段で体によくおいしいバーガーを提供しなければいけないという社長の信念で、ヨンチョルバーガーは物価上昇にもかかわらず安い値段を維持しました。 安い値段を維持するためにバーガー材料の品質をさげるとか、健康に良くない材料を使うことも考えられましたが、‘おいしくて体に良い材料を使わなければならない’と言う運営哲学が明確であったから現実と妥協することができませんでした。 結局2010年9月11日、ヨンチョルバーガーの象徴であったストリートバーガーがなくなることをことを避けることができなくなってしまいました。
ただでストリートバーガーを配ることでストリートバーガーの最終の日が仕上げされました。このように良い材料で多くの人母とに幸せを伝えようとした社長の意志は堅固なものでした。しかしメインであったストリートバーガーがなくなった後、尋ねてくるお客様は目立つように減りつつありました。 困難を勝ち抜けようと、学生たちと外部からのコンサルティングを土台としてハンバーガーの高級化トレンドに合わせ、多様な新メニューを開発しましたが、既存のイメージと似合わない価格、無理なフランチャイズ店の拡張などが理由で難しさは続きばかりでした。
難しい状況でも高麗大学の学生たちへの奨学金寄付を続けるために、個人信用を担保としでローンをしたということはもう多い方に知られた事実です。 結局急激に悪くなった財政状況が原因で2015年7月営業を中止するようになってしまいました。 このような状況になっても“多くのことを失うようになったが変化を続いて試したことに対して後悔はない。” そのおっしゃるヨンチョルバーガー社長。 再跳躍を準備しているヨンチョルバーガーの‘次’には何が待っているのでしょうか。
(The sources are from the Young Chul Street Burger homepage)
[한국어]
2015년 9월, 문을 닫은 영철버거를 안타깝게 여긴 고대 정경대 학우들이 크라우드 펀딩을 추진하였습니다. 이를 통해 37일간 2000여명의 펀딩으로 약 6천 800만원의 자금이 모일 수 있었습니다. 티끌 모아 태산의 작은 기적이 일어난 것이지요. 이 자금을 통해 영철버거는 새로운 시작을 준비하게 됩니다. 학생 곁에 가까이 있고 싶다는 마음으로 예전 가게 자리 부근에 새로 자리를 잡고, 영철버거의 상징과 같았던 스트리트버거를 중심으로 발걸음을 다시 내딛게 되었습니다.
15년 12월 20일, 간판도 없는 작은 가게에 다시 불이 켜졌습니다. 빠른 시간 안에 양배추를 썰고 철판에서 고기와 함께 볶아 내는 솜씨는, 4년 만에 만들어 본다는 떨림과는 달리 전혀 녹슬지 않았습니다. 아직 간판도 없는 가게이지만 스트리트버거의 향 하나만으로 이곳이 영철버거임을 알리고 있었습니다.
이 새로운 시작이 영철버거와 함께 했던 많은 사람들에 의해서 이뤄졌다는 것은 영철버거라는 존재가 그냥 하나의 버거 가게가 아니라는 것을 방증하는 것이 아닐까요? 10년 이상을 함께해 온 이 맛은, 가게가 예전처럼 사람들의 이야기가 넘쳐나는 공간이 되었으면 한다는 사장님의 바람과 같이, 항상 이 곳에 있을 것입니다.
[English]
It was September 2015 when alumni of KU College of Political Science & Economics felt sorry for Young Chul Burger and started ‘crowd funding’, which made about \68M in 2 month with the help of nearly 2000 people. It was a miracle of “Many A Little Makes A Mickle.” Mr. Lee could start again with this. He still wanted to be close to the students, so he placed near his original store, and decided to start with his own Street Burger.
The kitchen lit up in December 20th, 2015. Mr. Lee was still an expert in chopping the cabbage and roasting it with meat, although he stopped his business for a certain period. Though his new store doesn’t even have a signboard, but the smell of Street Burger says here Young Chul Burger stands and begin again.
The new beginning of Young Chul Burger was made with so many people who have been with it, which must be a perfect proof that Young Chul Burger hasn’t just been a mere small burger store. This awesome taste of Young Chul Burger, which has been more than 10 years, will always be here with Mr. Lee’s hope to make his space filled with the stories of his customers.
(The sources are from the Young Chul Street Burger homepage )
(The sources are from the Young Chul Street Burger homepage)
[中文]
2015年 9月 结束营业后,高丽大学商学系的学生开始号召拯救 Young Chul Burger运动。 在短短的两个月内, 2000 名学生凑足了 6 千 800 万韩币资金。
2015年 12月, 在连招牌也没有的小店铺开始营业。 停业了 4 年后, 东山再起, 手脚依然灵巧。 从包菜和肉所炒出的香味, 依然香味扑鼻。
Young Chul Burger 的再诞生和与他并肩协助的热心人士, 他的存在,并不只是个普通的汉堡包店; 小店铺内依然是弥漫了 Young Chul Burger 的香味和人情味。
[日本語]
2015年 9月、ヨンチョルバーガーの営業中止を非常に残念だと思った高麗大学の学生たちがクラウドファンディングを推進しました。驚くべきことで37日間、約2000名のファンディングのおかげで約6千800万ウォンの資金を集めることができました。 ちりも積もれば山となるという小さな奇跡が果たされたのです。この資でヨンチョルバーガー社長は新しい店の出発を準備することができるようになりました。 学生たちの身近にいたいという気持ちで以前の店のあった近くに新たに腰を据えて、またヨンチョルバーガーの象徴であったストリートバーガーを中心として再度挑戦することにしました。
2015年12月20日、看板もない小さな店にまた灯がつきました。 あっという間にキャベツを切って鉄板に肉とともに炒め出す社長の腕前は、4年ぶりに作っているといった社長の話が信じられないくらいの腕前でした。まだ看板もなくて、誰もこちらがヨンチョルバーガーだと気づきにくい環境ではありますが、ストリートバーガーの香一つだけでこちらが間違いなくヨンチョルバーガーであることを知らせているようでした。
ヨンチョルバーガーの新しい出発がヨンチョルバーガーと共にいた多くの人々によって成り立ったということはヨンチョルバーガーという存在がただ一つのバーガー店ではないということを証明するのではないでしょうか。 10年以上一緒にあったこの味は、店がこの前のように人々の話のあふれる場所になってほしいという社長の願いとともに、いつもここにあるはずです。
2015年12月20日、看板もない小さな店にまた灯がつきました。 あっという間にキャベツを切って鉄板に肉とともに炒め出す社長の腕前は、4年ぶりに作っているといった社長の話が信じられないくらいの腕前でした。まだ看板もなくて、誰もこちらがヨンチョルバーガーだと気づきにくい環境ではありますが、ストリートバーガーの香一つだけでこちらが間違いなくヨンチョルバーガーであることを知らせているようでした。
ヨンチョルバーガーの新しい出発がヨンチョルバーガーと共にいた多くの人々によって成り立ったということはヨンチョルバーガーという存在がただ一つのバーガー店ではないということを証明するのではないでしょうか。 10年以上一緒にあったこの味は、店がこの前のように人々の話のあふれる場所になってほしいという社長の願いとともに、いつもここにあるはずです。
(The sources are from the Young Chul Street Burger homepage )
Young Chul Street Burger has provided scholarships for the students of Korea University from 2004 - 2013~~
Young Chul Street Burger 在 2004年至 2013年间,提供了奖学金给高丽大学的学生~~
Young Chul Street Burger has provided scholarships for the students of Korea University from 2004 - 2013~~
Young Chul Street Burger 在 2004年至 2013年间,提供了奖学金给高丽大学的学生~~
Young Chul Street Burger is on Facebook and welcome to visit the homepage too~
Young Chul Street Burger 在面子书, 也欢迎您到访它的网站
Menu of the Young Chul Street Burger
Location of the Young Chul Street Burger
Young Chul Street Burger 的店面位置
Location of the Young Chul Street Burger
Young Chul Street Burger 的店面位置
This is the street
就在这条街
Not far away from the Young Chul Street Burger is the Korea University, one of the top universities in Korea ! Please visit there too ~~
在离Young Chul Street Burger 不远之处,那就是韩国国内著名之一的高丽大学 ! 不妨也到那逛逛 ~~
At the entrance of the Young Chul Street Burger ~~
Young Chul Street Burger 的入口处~~
Thank you ~~
谢谢您~~
One of the corners
室内一角落
At the counter of the Young Chul Street Burger, we are waiting for your visit ~~
Young Chul Street Burger 的柜台处,期待着您的光临 ~~
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